TOPUK DİKENİ NASIL OLUŞUR?

Ayak tabanımızdaki kaslar topuğa yapışır. Bu yapışma yerinde gerilme, zorlanma nedeniyle zamanla minik yırtık ve zedelenmeler oluşur. Daha sonra oluşan doku şişliği ve sertleşmesi, yerini kemiğimsi bir yapıya bırakır. Bu da röntgen filminde topuk altında bir diken gibi görünür. Ağrının sebebi dokuda meydana gelen zedelenme, ödem ve tenosinovittir. Oluşan kireçlenme, vücudun zedelenmeye karşı verdiği bir reaksiyondur.

ESWT TEDAVİSİ SONRASI İYİLEŞME SAĞLANIR MI?

ESWT vücut dışından şok dalgaları ile yapılan tedaviye denir. Güçlü ses dalgalarının bir başlık vasıtasıyla vücudun ağrı kaynağı olan bölgesinde odaklanmasına dayanan etkili bir tedavi şeklidir. Böbrek taşını kırmak amacıyla geliştirilen bu tedavi şekli yaklaşık yirmi yıldır topuk ve dirsek ağrılarında kullanılmaktadır. Yapılan bilimsel çalışmalarda gösterildiği gibi ESWT ile %85-90’ a varan iyileşme sağlanmaktadır.

ESWT tedavisinin avantajları nelerdir?

• Kortizonlu ilaçların kullanımını azaltmaktadır. Hastaya ameliyatsız , kortizonsuz tedavi imkanı sunar.
  • ESWT’nin yan etkisi yok denecek kadar azdır.
  • Uygulama süresi 5 dk gibi kısa bir sure olduğu için zaman kaybı yoktur.
  • ESWT tedavisi vücudun kendi iyileştirici mekanizmalarını kulandığı için, hastalık bir kez iyileşirse tekrarlama şanşı düşüktür.
  • Tedavi şansı %85 gibi yüksek bir orandadır.
  • Yüksek frekanslı ses dalgası kullanılır ve radyasyon riski yoktur.

ESWT Tedavisi Hangi Durumlarda Uygulanmaz

• Baş boyun bölgesine uygulanmaz
  • Gebelere uygulanmaz
  • Gelişme çağını tamamlamamış çocuklar uygulanmaz
  • Akciğer gibi içinde hava olan organların üzerine uygulanmaz
  • Kan sulandırıcı ilaçlar kullananlara, kanser hastalarına, kalp pili olanlara uygulanmaz.
  • Uygulanacak yerde cilt ve cilt altı enfeksiyonu varsa o bölgeye uygulama yapılmaz.